Cruiserování ve skupině
Základem bezpečného
cruiserování ve skupině je samotné uspořádání, které zabraňuje vniknutí vozidel
do skupiny. Uspořádáním se rozumí formace ve dvou řadách s vedoucím cruiserem v
čele formace v levé řadě. Vedoucí cruiser má tak pod kontrolou celou formaci.
Druhý cruiser jede v pravé řadě formace, další cruiserové jedou střídavě v levé
a pravé pozici. Jednoduše řečeno cik-cak, nebo šachovnicová sestava. Tato formace
dává dostatek prostoru k bezpečnému cruiserování (nikdo nejede v jednom
okamžiku vedle sebe) a zároveň zabraňuje vniknutí vozidel do skupiny
cruiserů. Poslední cruiser jede dle momentální potřeby a situace, sleduje
odbočovací pruhy a případně vjíždí do pruhu jako první, zavírá tak pruh pro
případné předjíždění dalších vozidel, dokud se celá skupina nezařadí do nového
pruhu. Každý cruiser v této formaci se snaží udržet ideální odstup, který by
neměl být příliš velký z důvodu roztržení skupiny a zároveň příliš malý, aby
neohrozil ostatní ve skupině.
Cruiser pravidlo: každý
cruiser jedoucí ve skupině, si hlídá cruisera jedoucího za sebou.
Především se musíme řídit
zdravím rozumem, jezdit bezpečně, zbytečně neriskovat, neohrožovat sebe ani
ostatní.
A na závěr pár slov k
parkování. Vedoucí cruiser (dovolí-li to situace) vybere místo k zaparkování
celé skupiny. Cruisery parkujeme vedle sebe, nejlépe šikmo v jedné řadě, ale
vždy se snažíme zachovat skupinu.
Cruiserování ve skupině
není o jednotlivcích, ale o celku, a tím celkem jsme mi všichni co vlastníme BMW
R 1200 C Classic, Avantgarde, Independent a Montauk. A právě proto jsou tu tyto
pravidla, která dělají cruiserování ve skupině bezpečnější a organizovanější.
Pohled na organizovanou
skupinu cruiserů je nezapomenutelným zážitkem.
